PARADONTOLOGIE - LÉČBA A PÉČE

Parodontitida nebo paradentóza patří k nejvíce rozšířeným onemocněním ústní dutiny. Jedná se o chronické onemocnění, kterému je třeba věnovat pozornost hned při objevení se prvních příznaků. V naší zubní ordinaci věnujeme proto parodontitidě potřebnou pozornost.

CO JE TO PARODONTITIDA

Parodontitida je zánětlivé onemocnění závěsného aparátu zubu. Začíná se projevovat již v mládí. Parodontitidu způsobují bakterie, které se nachází v ústní dutině. Pokud se bakterie pravidelně neodstraňují, pronikají do hloubky, kde způsobují zánět. Pokud se zánět včas nezachytí a nezačne léčit, dochází k oslabení vazivových vláken, které drží zub v jeho lůžku, ústupu dásní, a nakonec k vypadnutí zubu.

PŘÍZNAKY PARODONTITIDY

Prvním příznakem, kteří pacienti zpozorují, bývá krvácení z dásní při čištění zubů nebo zakousnutí do tvrdého pokrmu. Tento příznak provázejí i další:

- nateklá dáseň,

- dáseň je citlivá na dotek, případně krvácí,

- odhalování krčků a ústup dásně,

- zápach z úst,

- nepříjemná chuť v ústech.

Pokud zaznamenáte některý nebo více z těchto příznaků, navštivte svého stomatologa.

LÉČBA PARODONTITIDY

Parodontitidu netřeba podceňovat. Neléčené onemocnění může způsobovat i jiné zdravotní problémy. V naší zubní ordinaci vám na začátku léčby pomůžeme zbavit se bakteriální infekce. Prvním krokem po stanovení diagnózy bude profesionální dentální hygiena, která zuby očistí od zubních povlaků. Poučíme vás také o správné ústní hygieně a doporučíme vám potřebné protizánětlivé prostředky.

V případě rozsáhlého zánětu dásně provádíme i hloubkové vyčištění váčků a jejich propláchnutí dezinfekčním prostředkem. Součástí léčby je také kontrola a oprava zubních výplní. Pokud je to nutné, stomatolog vám předepíše i antibiotickou léčbu.

Abyste zabránili dalšímu rozvoji onemocnění, je třeba kromě domácí péče absolvovat pravidelné kontroly.

Copyright © 2020, YES Dental | Všechna práva vyhrazena.
Stránky byly vytvořeny studiem All In Web Service